Vraag & Antwoord
In deze Vraag & Antwoord geeft medisch pedicure Toos Mennen antwoord of het verstandig is om overtollig eelt bij Pitted keratolysis te verwijderen om het genezingsproces te versnellen. De huisarts heeft hier niets over gezegd.
Vraag & Antwoord
In deze Vraag & Antwoord geeft medisch pedicure Toos Mennen antwoord of het verstandig is om overtollig eelt bij Pitted keratolysis te verwijderen om het genezingsproces te versnellen. De huisarts heeft hier niets over gezegd.
U vindt ondernemen misschien al lastig genoeg en dan moet het tegenwoordig ook nog duurzaam. Toch is dat minder ingewikkeld dan u denkt. Met een paar kleine aanpassingen kunt u het milieu al ontlasten. En met een andere mindset, levert u net zo goed als de multinationals een bijdrage aan een schonere en socialere wereld.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in de pedicurepraktijk Podopost november 2014: 27 (9) (PDF)
Als pedicure probeert u mensen adequate voetverzorging te geven. Vaak hebt u daar ook de medewerking van anderen voor nodig, denk aan de cliënt zelf of soms ook de huisarts of podotherapeut. Helaas zijn niet alle mensen even makkelijk: ze kunnen tegenstribbelen of zien de noodzaak niet in van wat u wilt. De uitdaging is om hen toch zo ver te krijgen, dat ze meewerken.
Gedragsbeïnvloeding+ test Podopost november 2014: 27 (9) (PDF)
Niet werken met een vast tarief, maar de klant laten bepalen wat hij de voetverzorging waard vindt. Dat is een ultieme test voor je servicegerichtheid. Iets dat ook in de pedicurebranche zou kunnen, denkt communicatie- en marketingspecialist Anton van den Brand.
Servicegerichtheid in de pedicurepraktijk Podopost november 2014: 27 (9) (PDF)
Gerrie Papavoine (55) en Wendy Brouwers-de Jong (52) werken met psychogeriatrische en demente cliënten bij Warande in Zeist. Dat vraagt om een bijzondere aanpak. En hoewel je het misschien niet direct zou verwachten, blijkt humor het sleutelwoord te zijn. “Afleiden, veel lachen en dan tegelijk snel en grondig je werk doen!”
Werken met dementerende ouderen Podopost november 2014: 27 (9) (PDF)
“Om veilig en goed te kunnen werken moeten we bij de voeten soms durven afwijken van de standaard werkwijze zoals we die in de basisopleiding leren”, aldus Toos Mennen in deze casus over een cliënt met artritis psoriatica en flinke standsafwijkingen van de tenen.
Casus: durven afwijken van de standaard Podopost november 2014: 27 (9) (PDF)
Pedicure Daniëlle Verhoeff uit Nieuwkoop, heeft haar nieuwe bedrijfsruimte gefinancierd met crowdfunding en twee private investeerders. De bank kwam er niet aan te pas. Terwijl banken steeds vaker ‘nee’ verkopen aan het mkb blijken particulieren wel bereid te investeren in startende bedrijven en uitbreidingsplannen van bestaande ondernemingen.
Vorig jaar was er ineens de smart shoe met een speciale zool die de gebruiker helpt om de weg te vinden. Nu is er een andere speciale zool op de markt: de GPS smart inlegzool. Deze zool stelt mensen in staat de verblijfplaats van dierbaren die de neiging hebben af te dwalen of die gedesoriënteerd zijn te volgen en terug te vinden. Familieleden, instellingen en mantelverzorgers die de zorg hebben voor personen die lijden aan alzheimer, een andere vorm van dementie, autisme, traumatisch hersenletsel of een andere handicap hebben, hoeven zich dan niet meer ongerust te maken. Met behulp van een GPS-tracker in de inlegzool is de persoon via een smartphone of een computer terug te vinden. Ook is het mogelijk om een gebied af te bakenen, wanneer de persoon dit gebied uit gaat, ontvangt het familielid een alarm-sms op de mobiele telefoon. Omdat de GPS-tracker verwerkt is in de zool, is het niet mogelijk om deze te vergeten zoals dat nog weleens gebeurt met een losse GPS-tracker. De zool is op te laden via een bijgeleverde draadloos oplaadbaar plateau. Binnen 2 uur is de GPS inlegzool weer gebruiksklaar.
In de vorige Podopost (nr. 6, 2014) is de voorbereiding voor het versturen van nieuwsbrieven uitgelegd. In dit artikel leest u welke mogelijkheden er zijn om nieuwsbrieven op papier of online te verzenden.
Hoe actief bent u in de praktijk met het vertellen van nieuwtjes over uw werk en plannen voor de toekomst? Vertelt u het meteen aan uw klanten als u weer een nieuwe cursus gaat doen? Deelt u de komst van nieuwe specialisaties of uitbreidingen van uw productaanbod met mensen die u kent en ontmoet in de praktijk?