Home 2019

Laatste artikelen

Ondernemen

‘Haar leuke actie trok me over de streep’

Is een persoonlijke klik belangrijk? Werkt mond-tot-mondreclame? Of zorgt een website juist voor meer klanten? Podopost vraag willekeurige cliënten naar de reden van hun keuze voor een bepaalde pedicurepraktijk. Deze keer is Annelies Schouten uit Purmerend aan het woord. “Ik vind de persoonlijke aandacht bijzonder.”

Voorwoord: Een wellnessbeleving

Dit nummer staat in het teken van cosmetische voetzorg/wellness. Misschien meer nog dan de pedicure die zich hoofdzakelijk richt op medische voetzorg, kan de pedicure die zich voornamelijk richt op cosmetische voetzorg zich overgeven aan het bedenken van een goed concept in het kader van de beleveniseconomie.
Voetzorg algemeen

Op bezoek: ‘Soms ben je de enige die daar langs komt op een dag’

Als ambulant pedicure bezoekt Jozien Wentink-Visschers sinds twee jaar haar vooral oudere klanten in Borculo en omstreken. We gaan thuis op bezoek bij Jozien, waar ze met groot enthousiasme vertelt over haar ervaringen met mensen op leeftijd, de nuttige contacten met collega-pedicures, de manier van werken en haar toekomstplannen. “Ik vind het ambulante werk echt ongelooflijk leuk.”
Cosmetische voetzorg

Wie ontspannen is, voelt zich prettig

Bij wellness neemt klassieke voet- en onderbeenmassage een belangrijke plaats in. Voor je cliënten is het prettig om de pedicurebehandeling eveneens met zo’n massage af te sluiten. Dat hoeft helemaal niet lang te duren, zo’n 15 tot 20 minuten. Manueel therapeut Henk Ytsma legt uit hoe je dit stap voor stap kunt doen.
Ondernemen

Colomn Bernadet: Inkrimpen, hoe dan?

“Vanaf juli ga ik een dag per week minder werken. Daarover berichtte ik al in mijn vorige column. Zo kan ik rustigjes-aan naar mijn pensioen toe groeien. Ik verheug me erop!
Ondernemen

Maak keuzes en trek klanten aan die bij je passen

Wie start als pedicure wil zo snel mogelijk een goedlopende praktijk. En misschien ben je daardoor geneigd om maar alles aan te nemen. Toch doe je er goed aan om eerst na te denken welke doelgroepen je wilt ‘aantrekken’ als klant. En om te bepalen waarmee jij je onderscheidt van je concurrenten. Want daarmee vergroot je de kans dat je ook die klanten aantrekt, die goed bij jou passen – en die je ook leuk vindt om te behandelen.
Cosmetische voetzorg

Met nailart ben je klaar voor de zon

Klanten die al vrolijk worden als ze naar hun teennagels kijken, omdat jij een mooi ontwerp nailart hebt aangebracht. Hoe leuk is dat? Wil jij er ook mee aan de slag? Kijk dan hier voor een mooi zomers bloemenontwerp en start met oefenen.
Cosmetische voetzorg

Voetzorg bij vermoeden van fibromyalgie

Medisch pedicure Ria van der Velden stemt haar cosmetische voetverzorgingsprogramma op iedere individuele cliënt af. Daarbij speelt ze in op de conditie van de huid, eventuele aandoeningen en de wensen van de cliënt. Bij mevrouw Daalmans (49) is er een sterk vermoeden op fibromyalgie. Ria demonstreert hoe zij daar bij de uitvoering van de cosmetische voetverzorging rekening mee houdt.

Van eerst een dikke pil lezen tot uitgebreid experimenteren

De opleidingen en bijscholingen voor pedicures zijn vaak een mix van theorie en praktijk. Hoe je het liefst leert, is voor iedereen anders. Hoe ontdek je wat jouw leerstijl is? En wat kun je doen als een opleiding niet past bij jouw leerstijl?

Alert zijn op symptomen en goede voorlichting geven

Kinderen met hypermobiliteit kunnen trucjes met hun lichaam uithalen waar anderen slechts met verbazing naar kunnen kijken. Achter deze trucjes kan echter een medisch probleem schuil gaan dat op vele plaatsen in het lichaam, ook in de voeten, voor problemen kan zorgen. Waar moet je als pedicure op letten?