Home Zoek
Geef een zoekterm op ( 1063 resultaten )
Verfijn zoekresultaten12 tips om professioneel te e-mailen
Voor het zakelijke verkeer is e-mail een vorm van schriftelijke communicatie die nog steeds veelvuldig wordt gebruikt. Nadeel van deze vorm van communicatie is dat zaken als intonatie, lichaamstaal en emotie ontbreken, waardoor er gemakkelijk misverstanden kunnen ontstaan. Hoe zorgt u voor duidelijkheid? Podopost verzamelde 12 tips.
CasusVoetzorg algemeen
Casus: Effectief en veilig snijden met mes 23
Anneke (55) heeft dik en extreem hard eelt onder de plantaire voorvoeten en rond de hielen. Aangeboren holvoeten zijn daar de oorzaak van. Medisch pedicure Juliette Aalders verwijdert dit eelt op effectieve wijze met het relatief onbekende mes 23 in combinatie met haar favoriete eeltweker. Daarnaast demonstreert ze hoe ze de hardnekkige mycosenagels verzorgt.
Vraag & Antwoord: Hoe knip ik deze nagels goed?
Vraag: Ik ben beginnend pedicure en heb een cliënt bij wie het heel lastig is de teennagels te knippen. De nagels zitten heel dicht op de huid. De huid duwt de nagels als het ware omhoog, waardoor knippen met een tang en ook frezen snel wondjes oplevert. Waardoor wordt de huid zo omhoog geduwd en hoe kunnen de teennagels op een verantwoorde manier geknipt worden?
Goed verwijzen geeft een beter resultaat
Met de komst van de ketenzorg wordt verwacht dat pedicures rapporteren aan een arts, praktijkondersteuner of podotherapeut of in de beveiligde omgeving van een zorggroep. De pedicure heeft een signalerende functie en het schrijven van een verwijsbrief of rapportage hoort bij haar taken. Het is een competentie die een pedicure goed hoort te beheersen.
Zorg voor open communicatie met podotherapeut
Sinds de integrale bekostiging van de diabetische voetzorg werken pedicures nog meer samen met podotherapeuten. Goede communicatie is daarbij erg belangrijk. Wat werkt wel en wat werkt niet als het gaat om het in stand houden van een goede samenwerking? Coach Ingrid Bannink vertelt over de valkuilen en pedicures en podotherepeuten vertellen over hun ervaring.
Column Bernadet: Nestdrang
Schuin tegenover mijn praktijk bouwt een duivenechtpaartje een nestje in de dakgoot. Vanuit de behandelstoel is het prima te volgen. Leuk voor de cliënten.
Pedicure Nanda van Spijker: Basis voor succes is communicatie en vakmanschap
Pedicure Nanda van Spijker was onder meer betrokken bij de organisatie van de Dag van de Pedicure. Nanda presenteert zich met veel plezier aan de buitenwereld. “Ik leer veel door social media en ik ben goed in mijn vak. Dat is een uitstekende combinatie om met mijn praktijk aan de (digitale) weg te timmeren.”
Voorwoord: Communicatie
Wat zou het fijn zijn dat communiceren met elkaar altijd op een prettige, duidelijke en open manier zou verlopen. Helaas, de werkelijkheid is anders. U hoeft alleen maar naar het nieuws op tv of internet te kijken en u wordt overspoeld door conflicten op lokaal- en op wereldniveau. Of volg de discussies die gevoerd worden op sociaal media, waar de ene verwensing de andere opvolgt.
Squasher Laurens Jan Anjema: ‘Nagelproblemen zijn een ramp’
Laurens Jan Anjema is een squasher die na een voetblessure weer helemaal terug is. “Mijn enkels en voeten zijn niet belangrijker dan mijn handen en armen, maar ze krijgen wel veel meer te verduren.” Ik moet het hebben van slagkracht, reactiesnelheid, beweeglijkheid, sprongvermogen en wendbaarheid.
Ander beheer e-mailbox leidt tot minder stress
Is uw e-mailbox overvol en raakt u helemaal gestrest van alle berichten die u nog moet beantwoorden. Dan is het hoog tijd om het beheer van uw inbox anders aan te pakken. Auteur Arjan Broere geeft in zijn boek Overleef je inbox in 60 minuten praktische tips. Zet de geluiden voor inkomende e-mails uit en bepaal de prioriteit van een e-mail.