Home 2022
Laatste artikelen
Juridisch loket: Verantwoordelijkheid rondom privacy
In Podopost nr. 9 behandelde mijn collega Anne van Glabbeek (Omnius Juristen) bijzondere persoonsgegevens. In dat artikel ging zij in op: wat zijn persoonsgegevens, verantwoordelijkheden, rechten van betrokkenen et cetera. Deze keer wordt per kop nader ingegaan op de overige verantwoordelijken, zoals beschreven in het vorige artikel.
Lezers schrijven: Waarom aandacht voor verwijderen hyperkeratose?
Henny Janssen las de casus over hyperkeratose in Podopost nr. 1 (januari 2022) en plaatste daarbij wat kanttekeningen.
Column Iris: Prinses Ik weet ’t niet
Iris is ambulant medisch pedicure oncologie & sportpedicure en werkt daarnaast 1 dag in de week in een praktijk. Zij neemt ons mee in haar belevingen in de pedicurewereld, soms met een kwinkslag, soms met een kritische blik.
Ondernemen: ‘We hebben kostbaar goud in handen’
We kennen allemaal de cliënt in de behandelstoel die ons zijn zorgen toevertrouwt. Vaak denken we: 'die persoon zou eigenlijk hulp nodig hebben?' Maar het ontbreekt ons aan de tools om de cliënt op professionele wijze een stap op weg te helpen. Het concept van Positieve Gezondheid zou zomaar eens dé oplossing kunnen zijn om dat kostbare goud te verzilveren.
Voetenwerk, maart 2022
In het Voetenwerk van maart gaat ProVoet in op FAQ: het regelen van een professionele pedicurewebsite en het STAP-budget voor scholing. Om onderstaande pdf te kunnen bekijken, moet je ingelogd zijn met een Podopost abonnement.
Voorwoord: Huiselijk geweld
Wie had dat verwacht? In november vorig jaar benaderde pedicure Hanneke Bal onze redactie of we niet een keer aandacht konden besteden aan huiselijk geweld. Dat leek me een goed idee, aangezien zo'n 1,2 miljoen mensen in Nederland te maken hebben met een vorm van huiselijk geweld.
Op bezoek: ‘Persoonlijke aandacht geven en kwaliteit leveren, daar draait het om’
Medisch pedicure Henry Reuvers en schoonheidsspecialist/echtgenote Brigitte Reuvers runnen samen Huidinstituut Reuvers in Landgraaf. Henry geniet van zijn vak. Toch moest hij even over een drempel stappen voor hij besloot om pedicure te worden, want was dit niet een typisch vrouwenberoep? Zijn cliëntenbestand telt opvallend veel mannen. Toeval of niet? Henry staat altijd voor zijn cliënten klaar. Een mooie karaktereigenschap, maar ook een valkuil.
Wát een service!
Wat betekent service bieden in onze branche? Op welke manier kun je als pedicure net dat beetje extra bieden waardoor klanten terugkomen en meer dan tevreden zijn? Iedere pedicure vult servicegericht zijn op zijn of haar eigen manier in. Mirjam, Elly en Daniëlle vertellen hoe zij dit aanpakken. 'Persoonlijke aandacht is het sleutelwoord.'
Lezers schrijven: No-shows en andere praktijkperikelen
Twee reacties op artikelen in Podopost. Eén op een verhaal van juli 2021 en de ander over het bedrijfsportret uit het vorige nummer.